reklama

Kúpim zdravý rozum, zn.: súrne

Neviem čím to je, ale začínam mať taký nepríjemný pocit, že sa stávam dospelou.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Nie, že by som sa cítila inak. Ale niečo sa určite zmenilo. Ako malé dieťa som verila, že život sa mení náhle: budem mať pätnásť, dostanem občiansky a zrazu budem iná – lepšia, dokonalejšia. Ja som si víťazoslávne založila „občaňák“ do ešte teplého obalu na doklady a NIČ. Bola som úplne rovnaká, žiadny boom, žiadna zmena. Taká istá, len v svetloružovej bola osemnástka a plnoletosť, maturita i nástup do práce. Nejako to prišlo, je to tu a je to normálne. Ja si zrazu plním vlastnú (no skoro vlastnú) chladničku, platím vlastný nájom, chodím do práce, dostávam výplatu a nemusím sa nikoho pýtať či si môžem to alebo ono kúpiť, či môžem ísť von, aj keď ráno vstávam, či ku mne smie prísť kamarátka. Nemusím si žiadať povolenie na to, aby so mohla prespať mimo domu. Je to fajn, ale aj tak mám pocit, že to prišlo úplne prirodzene.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Roky som túžila začať nový život v inom meste s inými ľuďmi. Odsťahovala som sa do Bratislavy na študentskú ubytovňu s novým priateľom, s novými „susedmi“, ktorých som videla prvýkrát až tu. Mám novú prácu, v ktorej nikto nevie, kým som bola. No stále som tu ja. A aj keď som sa sprvu snažila tváriť bezstarostne a tvoriť si kvázi novú identitu, moja minulosť ma dobehla neuveriteľným spôsobom.  

Teším sa, keď prídem na víkend domov, kde ma všetci poznajú takú, aká som – nemusím im nič vysvetľovať, chováme sa prirodzene tak, ako sa už chováme roky. Vyvíjajú sa rovnako ja, rovnako pomalým tempom, aby sme sa príliš nedesili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď sa vždy v nedeľu vrátim späť na izbu, zhodím na zem tašku a klesnem na posteľ, zhodím zo seba aj minulosť. Pretože čo nechcem, aby ostatní vedeli, zostáva skryté a ja sa môžem tváriť bezstarostne dovtedy, kým sa nebudem cítiť dostatočne silná pripustiť si k telu všetky fakty.

Lebo kým sa s nimi nezmierim ja s ľuďmi, ktorí ma poznajú lepšie než ja sama, nedokážem ich vyjaviť tým, ktorí ma ešte nepoznajú.  Tak ak máte niekto jeden zdravý rozum navyše – skúste mi ho posunúť za nejakú slušnú cenu – bude sa mi teraz sakramentsky hodiť.

Alexandra Beňová

Alexandra Beňová

Bloger 
  • Počet článkov:  50
  •  | 
  • Páči sa:  0x

prudko inteligentná, nebezpečne ftipná a prirodzene krásna... no predsa tá najsamúžasnejšia:)) aa skromná, aby som nezabudla... :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu